Yazdırmak için tıklayın Eposta Olarak göndermek için tıklayın Yorum Eklemek için tıklayın
RTÜK'ten TRT'ye 'tarafsızlık' uyarısı
13 Mart 2014

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) siyasi partilere ilişkin yayınlarında tarafsız olmadığı için TRT’ye uyarı cezası verdi.

 

 

Üst Kurul’un dünkü toplantısında TRT’nin 22.02.2014 ila 02.03.2014 tarihleri arasında siyasi partilere ilişkin yayın raporunu masaya yatırdı.
Raporda, söz konusu tarihler arasında TRT yayınlarında yüzde 89.52 oranında (13 saat 12 dakika) AKP‘ye, yüzde 4,96 oranında (45 dakika) CHP’ye, yüzde 5,29 oranında (48 dakika) MHP’ye ve yüzde 0,22 oranında (2 dakika) BDP’ye yer verildiği bilgisi yer aldı.

Toplantıda özellikle muhalefet kontenjanından seçilen üyeler, TRT yayınlarından tarafsızlık ve adalet ilkesinin zedelendiğini dile getirdi.
Üst Kurul Üyesi Süleyman Demirkan, Milliyet’e yaptığı açıklamada, “Böyle bir haksızlık olamaz. TRT anayasal kurum, RTÜK’te anayasal bir kurum. YSK adına yayınları izliyoruz. Eğer bugün incelediğimiz rapor seçim yasaklarının başladığı 1 Ocak’tan itibaren düzenlenip Üst Kurul’un önüne getirilmiş olsaydı, haftalardır süren haksızlık yaşanmazdı. Raporlar, YSK’nın önüne gider ve TRT’ye gerekli yaptırım uygulanırdı. RTÜK görevini yapmamıştır. Böyle bir durumun yaşanması utanç vericidir. RTÜK görevini yapıp TRT’ye ilişkin bu raporları oluşturup YSK’ya göndermediği için YSK’da serbestçe kanaat oluşturma ve tarasızlık ilkesinin zedelenmemesi için anayasal denetim görevini yerine getirememiştir” dedi.

Bir ceza da YSK’den

Milliyet'ten Önder Yılmaz'ın haberine göre Üst Kurul’daki tartışmaların ardından TRT’ye, “serbestçe kanaat oluşturmayı engelleme” ve “tek yönlü yayın yapma” gerekçesiyle “uyarı” cezası verilmesi kararlaştırıldı. RTÜK’ün aldığı karar ve TRT hakkında hazırlanan rapor YSK’ya gönderildi. YSK’nın önümüzdeki cuma toplanarak TRT hakkında ayrı bir ceza kararı vermesi bekleniyor.

Samanyolu ve EM TV’ye ceza

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun yolsuzluk ve rüşvet operasyonu kapsamında gündeme gelen tapeleri CHP Grup toplantısında açıklamasını haberleştiren gazeteciler hakkında soruşturma açılmasının ardından, RTÜK de grup toplantısını yayınlayan televizyonlara ceza verdi. RTÜK Üst Kurulu’nun dünkü toplantısında, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile oğlu Bilal Erdoğan ve işadamları arasında geçtiği iddia edilen ses kayıtları sert tartışmalara yol açtı. RTÜK uzmanları konuya ilişkin rapor hazırladı. İktidar ve muhalefet kontenjanından seçilen üyeler arasında sert tartışmalar yaşandı. Tartışmaların ardından dün ilk etapta Samanyolu ve EM TV’ye “hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlığı ihlal ve özel hayatın gizliliği ihlal” gerekçesiyle ceza verildi.   

[Bu yazı 851 kez okundu]
BU SITENIN ÖNCELIKLI AMACI Ülkede evrensel, çagdas ve toplumcu bir hukuk ve yönetim anlayisini egemen kilmak üzere,
HUKUKÇULAR VE SORUMLULUK DUYAN HERKES ortak akil üretebilecekleri, ortak tutum belirleyebilecekleri bir iletisim, paylasim ve tartisma ortaminda BULUSTURMAKTIR.
Yeni Yaklasimlar, ortak çalisma ürünüdür. Sitede yer alan yazilardan yazari sorumludur. Kaynak gösterilerek alinti yapilabilir.
Websitesi ile lgili sorulariniz için buraya tiklayin. Diger konularla ilgili sorulariniz için iletisim sayfasindan ilgili kisi ile irtibata geçebilirsiniz.
Yeni Yaklasimlar © 2016 - [ARENA YAZILIM] - E-Müvekkil Pro™